DANES ZAPRTO
SLO | ENG
Facebook Instagram Kontakt

Prijavite se na Galerija Emporium e-novice in bodite med prvimi, ki bodo seznanjeni z našimi akcijami, popusti, novostmi in trendi.

Za naročilo na e-novice, vpišite svoj e-naslov in kliknite na gumb "Potrdi".

Polja obarvana z rdečo so obvezna.

Vaš naslov e-pošte

Povlecite del sestavljanke na pravo mesto

S klikom na gumb soglašate in dovoljujete, da Magistrat International d.o.o. vaše osebne podatke (e-naslov) zbira, obdeluje, hrani in uporablja v namene neposrednega trženja in pošiljanja tedenskih elektronskih obvestil o akcijah in popustih, dogodkih in novostih.

Nekoč Urbančeva palača ... ... danes Galerija Emporium

Predstavljamo vam delček zgodovine v srcu slovenske prestolnice. Preberite si kratko zgodovino stare urbančeve palače, danes nove Galerije Emporium.

1903

OTVORITEV URBANČEVE HIŠE

Urbančeva hiša je bila zgrajena leta 1903 in velja za eno najstarejših in najlepših zgodovinskih stavb v Ljubljani. Sprva je bil prostor, na katerem stoji, namenjen izgradnji mestne hranilnice, vendar ga je kupil trgovec Feliks Urbanc in na tej edinstveni lokaciji zgradil prvo sodobno veleblagovnico v Ljubljani. Stavba, ki je imela prvotno v pritličju trgovino, v gornjih nadstropjih pa stanovanja, velja za najboljše delo arhitekta Friricha Sigismundta iz Gradca. Zasnovana je bila po vzoru pariških, dunajskih in budimpeških veleblagovnic tistega časa, v takrat revolucionarnem, secesijskem stilu.

Hiša ima obliko nepravilnega peterokotnika, njen vhod, ki ga krasi značilen pahljačast nadstrešek iz steklenih, kovinsko obrobljenih cvetnih listov, pa se odpira proti Prešernovem trgu. Čelo blagovnice krasi kip Merkurja, boga trgovine in zaščitnika trgovcev, ki se opira na ladjo in balo blaga. Fasade stranskih kril so oblikovane v dunajskem secesijskem slogu, notranjost pa je narejena po vzoru lahkotnejšega francoskega »novega stila« (Art Nouveau). Ta dvojnost še danes ustvarja svetovljanski videz blagovnice.

Večina ljubljanskih stavb iz popotresnega obdobja je zgrajena v stilu dunajske secesije, zato je notranjost Urbančeve hiše v francoskem oziroma belgijskem stilu »art nouveau« v Ljubljani prava redkost. Osrednji del prodajalne predstavlja razkošno stopnišče, ki se prek stebrnega portala in kipa Merkurja dviga proti galeriji, ograja stopnišča pa je zaključena z dvema lesenima ženskima glavama.


1946

PO II. SVETOVNI VOJNI -
OD URBANCA DO GALERIJE EMPORIUM

Veleblagovnico so Feliksu Urbancu takoj po drugi svetovni vojni odvzeli, od takrat naprej je imelo prostore v njej nemalo različnih podjetij. Leta 1946 je bila vpisana kot last FLRJ, v letu 1947 jo je prevzelo podjetje Tkanina, kasneje tudi grosistično podjetje Merkur. V tem času je bila večkrat prezidana in tudi v notranjosti spremenjena. Dvorišče, ki je bilo prvotno pokrito s streho iz stekla in kovanega železa, je bilo zazidano, nekatere pregrade med prostori odstranjene, stopnišča premaknjena ... Bolje ohranjen je bil le centralni prostor veleblagovnice s stopniščem, originalnim pohištvom, lučmi in celo z dvema originalnima jedkanima stekloma, a ob prodajnem programu vse do pred nekaj leti ni prišel do izraza. Vendarle pa naj bi se secesijski lepotici obetali boljši časi. Potem ko je po dolgem denacionalizacijskem postopku prišla nazaj v last potomcem Feliksa Urbanca, so se v letu 2007 začela renovacijska in konzervatorska dela, ki bodo stavbi povrnila nekdanji sijaj.


2010

OTVORITEV PRENOVLJENE TRGOVINE
GALERIJA EMPORIUM

Obiskovalci Galerije Emporium boste lahko nakupovali v povsem prenovljeni blagovnici, za novo podobo katere je poskrbel slovenski arhitekt Matjaž Pangerc. Ta je pri obnovi sledil prvotni ideji gospoda Urbanca in trgovino prenovil po vzoru danes najbolj znanih svetovnih veleblagovnic iz Londona, Pariza in New Yorka.

Prizadevali si bomo, da blagovna znamka »Galerija Emporium« postane sinonim za odličnost in kakovost ter da bo v ljudeh vzbujala željo po novem, lepem in modnem.

Želimo, da Galerija Emporium postane mesto, kjer se bodo kupci vseh starosti in narodnosti počutili priviligirane, ne glede na vrednost nakupa. Naj bo to obleka luksuzne blagovne znamke ali pa le čokoladica, obisk v Galeriji Emporium bo za vsakogar doživetje razkošja. Naš cilj je, da najvišje nadstropje Galerije postane mesto, kjer se bodo ljudje družili in uživali v kulinaričnih dobrotah pravih kuharskih mojstrov. Ker se nahaja v najatraktivnejšem delu Ljubljane, je naša vizija, da trgovina pritegne tako prebivalce Slovenije, kot tudi številne tuje goste in diplomatske predstavnike.
Blagovne znamke